Popular Post

Posted by : liaArisa Sabtu, 7 September 2013




Ku juga punya naluri untuk menyintai,
naluri untuk dicintai,
kerna ia adalah anugerah terindah Allah,
untuk sekalian manusia di alam ini.

Hatiku terpaut kepada si dia,
bukan kerna rupa,
bukan kerna harta,
bukan kerna tutur kata manisnya,
tapi kerna cintanya pada sang pencipta.

Ku memendam sarat perasaan ini,
rindu yang lahir mencengkam setiap isi hati ini,
bibit-bibit cinta ini datang tanpa diundang,
ingin ku halang,
namun tak berdaya...

Ya Allah,
jangan lah biarkan ku hanyut dalam perasaan ini,
ku ingin menyintaiMu dan kekasihMu,
melebihi daripada sekalian makhluk lain,
tidak mahu ku terpesong dalam cinta fana ini.

Ya Allah,
jika ku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkn cintanya padamu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaimu.

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh
hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh ku ke dalam
jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hati ku padanya,
agar tidak berpaling daripada hatiMu.

ya aku merindui si dia, namun akanku teguhkan hati ini.

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Date A Live - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by nazri -