Popular Post

Posted by : liaArisa Selasa, 31 Mei 2016

Kadang-kadang aku tak mampu untuk menahan air mata ini mengalir,
Aku terus cuba kuatkan hati,
Aku cuba untuk terus tersenyum dalam apa jua keadaan,
Tapi aku tak tahu,
sampai bila aku akan terus mengukir senyuman,

Aku juga terasa sakit apabila ditusuk sembilu,
Tapi aku terus sembunyikan di sebalik senyum,
Mengalir darah dari luka y masih belum sembuh ini,
Ditambah dengan pedihnya luka-luka baru menghiasi,

Aku tak dapat lagi membendung air mata ini,
Biarlah ia mengalir turun di pipi ini,
Biarlah ia membasuh pedih luka ini,

Mungkin kadang-kadang sikapku menjengkelkan mu
Mungkin kadang juga, aku tak memahami kamu,
Aku cuba menyelami hati kamu,

Namun aku juga manusia,
Mahu kan kau terus memandangku,
Jangan pernah memandang yang lain,
Jangan kau berbicara pada yang lain melebihi y sepatutnya,

Aku juga punyai perasaan,
Perasaan aneh y senang terluka,
Biarpun ia hanya kecil..

Aku seringkali merindukan kamu,
Namun aku mengerti akan keadaanmu,

Aku selalu memerhati kan kamu,
dgn siapa kau berbicara..

Aku terus tersenyum..


Namun dalam pekatnya malam ini,
Biasakah aku mengalirkan air mata ini,
Ditemani melodi indah bernada sayu,
Ditemani bayu dingin menikam kalbu..

Aku mengerti juga kau tk mahu aku mengalirkan air mata.

Tapi aku kadang tak mampu menahan..

Tahukah kau?
  Jika kau membaca ini,

Kau akn tahu apa y aku mksudkan,

Sejak kejadian itu yang terjadi,
Aku mulai berbelah bagi,
Aku tak pasti dengan diriku,
Apakah yang aku lakukan ini semua benar?

Aku hanya terus memerhati kamu,
memerhati apa yang kau lakukan,
Terus tersenyum menutup resah luka di dada.

Jika ku tak mampu,
ku akan mengalirkan air mata ini
selama mana yang ku bisa untuk melepaskan segala..

Aku mahu kau tahu,
aku syg padamu,

Namun kadang-kadang aku tak kuat untuk tempuhi semua.

Aku punyai banyak cerita padamu,
namun bila ku mula berbicara padamu,
Aku tak mampu untuk mengungkapnya lagi,
Biar aku terus simpan dalam hati ini,,

Aku akan tersenyum bila resah itu mula hilang dalam hati..

Benarkan aku untuk mengalirkan air mata ini sekarang..


                                                                                                                         LiaArisa

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Date A Live - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by nazri -