Popular Post

Posted by : liaArisa Rabu, 25 Mei 2016


Dah sekian lama diri ini menghilang,
ditelan zaman,
hilang kata-kata,
diam seribu bahasa..

       Hai, aku adalah seorang insan yang tak pernah lekang dengan penanya, walaupum aku sudah lama meninggalkan coretan kata dalam blog, namun aku tak pernah lupa untuk terus menarikan penaku di atas selembar kertas putih.

       Aku juga kadang mungkin kehilangan kata, selama sepemergianku hanya lah untuk menutup resah di dada, banyak madah yang ku lakarkan.

     Tak perlulah anda mengenali siapa saya, cukup hanya aku melakarkan bait-bait kata hati yang tak pernah terungkap oleh bibir.

    Akan ku terus melewati hari-hari ini dengan lukisan tanpa warna, menunggu sang pelangi menyerakkan sejuta warna kehidupan untuk lukisan tiada penghuni.

     Banyak kata sudah ku lupa kan, banyak rasa sudah ku tinggalkan..

     Namun, apa yang hilang, tak semua hilang ditelan pekatnya malam
     Tak semua terbang, dilepaskan angin malam,

     Suatu hari ia akan pulang kembali, merobek dalamnya hati,
     mengusik kembali memori,
     mengejutkan kan kembali mimpi yang tak pernah sudah,
     menari-nari diruang udara..

     Semua coretanku yang tersemat di sini hanyalah satu emosi tanpa arah buatku,

     Selamilah ia, nescaya kau akan mengerti..
   

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Date A Live - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by nazri -